malmö update




N
u är det tre veckor sen som jag skrev av mig, men tiden räcker inte till. Men tänk om den gjorde de, skulle jag blogga mera då eller skulle jag prioritera annat, som att hälla i mig både en, två och tre öl i vårsolen och bara vänta på att tiden ska gå snabbare? who knows, precis som pink sjöng sommaren 06 och Liisa jag saknar dig!!<3
Det händer iallafall sjukt mycket just nu och det har hänt så fantalastiskt mycket och för mycket för att kunna rymmas på den här sidan (om ni inte vill läsa i ett, två eller mer år? haha. Tre veckor, så här är lite av allt!

Helgen kom (den jag hade väntat på i tio år, kändes det som) , den var helt underbar och vill hellst ha tillbaka allt som hände då nu. En galen personalfest på fluksbaren (våran egen bar under jobbet), schysst att inte behöva spändera en riksdal när vi har björn alias egen bartender, nice nice. Men det blir enkelt för mycket av det goda, sånna smällar som man får ta haha.

JAG HAR HITTAT LÄGENHET, love it för det kommer bli så bäst och snart är det du och jag under samma tak<3, Vädret och solen har varit på topp i över en vecka, så hoppas det fortsätter så jag kankse blir liiite brun eller så blir jag blekast i kvarteret i år också (rudolf)^^. Vad är dealen med vissa människor, som att sno någonannans svarta pluttar på cykelhjulen som håller luften inne?.. Fick fan spel när jag upptäckte det på min "fina" cykel nere i källaren, dom båda svarta var snodda men på bakdäcket är den den silvriga ventilen också tagen och här kommer det drygaste när jag två dagar senare skulle släpa med mig min pärla till någon som kan någonting om cyklar så hade jag lyckats tappa nyckeln till cykeln. MEN DÖÖÖ! så nu får mina gröna stå där och mögla i källaren, 900 spänn i sjön, nu måste jag ha en riktig peda som håller måttet!

Min hyrstant i sjuk i huvudet och jag har skurit av lite av fingertoppen på jobbet, många plåster senare och försent för att sy, är man viking så är man. Jag lever bokstavligen på nudlar och som är tillagade på ett väldigt exclusivt vis, i buljong haha. Får göra om det bästa ordspråket "gratis är gott" till billigt är gott!
Malmö är en sommarstad med människor som bara glider runt med en öl eller en glass i handen vilket jag gillar eftersom att jag inte kan hålla mig ifrån nått av dom två nämnda, har nog ätit glass varje dag sen jag flyttade hit och öl hittar man på närmaste seven eleven i Kopenhagen som är liknar ett mindre systembolag sånt gillar tjejen under tjugo;).

På jobbet går det kanon, det börjar nästan nytt folk i servisen varje dag jätte jätte roligt och det danska språket är inte lika mycket gröt i mina öron längre, det är mer som en välling. Det är mig dom kallar "crazy" , fråga mig inte varför? och sen har även Ponam ( en grym kock ifrån asien) ett sött ord som hon tycker passar mig totoli, vet inte om det är rättsvavat? På hennes språk betyder det att det är någon som är glad, ger ut mycket energi och är omtyckt som jag förstod det och det var tydligen väldigt positivt så jag är nöjd och Ponam är söt!

Var även till skattcenter håromdagen för att fixa ett dansk personnr, gick upp sjukt tidigt för att hinna åka dit. Jag åkte först med rätt buss åt fel håll i ungefär minst 30 min, åkte tillbaka och hoppade av på en busshållplats för tidigt, frågade folk som skickade mig till en helt fel hållplats, hittade rätt, åkte åt rätt håll och hoppade av vid rätt hållplats men hoppade på rätt buss men åt fel håll, vid den här tiden skulle jag börja om en timme gaaah, stress stress och väl framme efter en och en halv timmes buss (som egentligen skulle ta 18 min) sådär fint på jälva fucking morgonen så hittade jag rätt, fick min nummerlapp och såg snart att det var 30 pers före mig i kön. Så över en timme senare var jobbar kläderna på och jag fick mitt personnummer mm mm mmmmhh!

Jag saknar Sofie, kan du bara inte släpa ner din häck hit och hälsa på när jag är på plats i lägenheten?! Snart snart och det är så mycket snart med allt och jag vill ha allt på samma gång, kan knappt vänta. Orkar inte skriva mer nu men jag kan berätta vad som hände i helgen, jaa det ska jag. Jag åkte till mina släktingar två timmar utanför Köpenhman (Hudestedt). För mamma, lasse och lillebror oliver kom över helgen och dom hade så snällt tagit med sig saker som jag kommer att behöva i lägenheten. Så det blev en sväng till Malmö tillsammans med mamma och sen åkte vi n till Köpenhamn och luncha på jobbet, lite shopping och sen tillbaka till hundestedt och sov över hos bästa Jessika en natt till, gillart och jag älskar henne!

Någonting dom tog med ner till mig var mina efterlängtade inlines, så jag åkte på dom och lillebror cyklade på sin lilla cykel med stödhjul på haha och då ska vi inte snacka om hans super söta hjälm, den är röd med små kattungar på. Det blev massor av glass den här helgen på en liten glassbar i hudestedt med hemgjord glass med världens godaste saltlakritsglass, glassiiiigt;) Sen blev det mysa med släkt / familj, plocka snäckor med lilla O på stranden, blåsa i grästrån vilket oliven gjorde vågrätt (bilden nedan) haha, gunga vid hamnen och bara njuta av att ha några av mina närmaste så nära i ett par dagar. underbart!

Idag mår jag sisådär, är jätte trltt och det var super skönt att jobba med alla underbara människor så att den fucking jävla tiden tickar lite snabbare..

Ååhh kan det bara bli första juni nuu?!<3  PUSS





  image269  image270  image271

image272


saknar er redan..


                                                                                                                                                             ...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0