Girig?



Det har hänt två dagar i stäck nu, två kuvert från "malmö". Trevligt, trevligt man öppnar och upptäcker snart att man just har fått en tidning i stil med tidningen metro där jag får tips om Malmös bästa stränder och lite info om stan ungefär. Brev två fick jag idag, ett litet ett och inuti fanns en kupong på ica maxi som man kunde nyttja ifall att man handlade för  500 kronor i affären så skulle man får 100 kronor rabatt..

Men vad är det här?! Stockholmare brukar man kalla snåla divor och att dom verkar två att dom är så himla mycket bättre bara för att dom faktiskt har Sveriges största och opersonligaste stad. I det här fallet är dom så himla mycket bättre. När jag flyttade ner till Stockholm möttes jag av tusen olika brev, erbjudanden och välkomnanden från olika butiker i området. En dag får jag ett brev där det står att om jag bara skulle gå in på "den" hemsidan och acceptera så skulle jag inom några dagar få hem en välkomstkorg av ett värde på 600 kronor som ett tack att du har flyttat hit!" Skillnad? Malmö är också bra men stockholm var då fan inte snål i vilket fall, skärpning! Haha, kände mig precis som ett girigt fruntimmer, precis som Karin i Sunes Jul.

Det finns flera som är giriga, som mina gäster på jobbet. Dom kommer göra mig utbränd innan sommaren är över, promise. Set måste vara typiskt oss svenskar för det är dom som är dom värsta gästerna, utan tvekan. Puss



image287

  image289     image288


DE VA BÄTTRE FÖRR..
      


                                                                                                                                                                      ,,,






   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0