fjärilar


Igår var det fullt upp hela soliga dagen, kan det inte vara så varje dag så att tiden springer på lite fortare och så får det gärna fortsätta fram till att frugan har kysst marken på hemmaplan! Jag fick tag på Charlotte (min hyresvärd till lägenheten) som kom hem från mallis timmarna innan, hon var kanon brun och jag var avis. Från och med nu kommer det stå Klara Thögersen på våran gata i Malmöstad, till att börja med.. Äntligen! <3

Jag gjorde det mest förbjudna för mig just nu, shoppa. Ska det alltid vara så att man hittar det finaste och det som har gått och letat efter i veckor när man har som minst klirr i fickan. Har juh inte ett bättre läge i plånkan nu när det har strulat med min lön från min nya bank borta i Danmark.

Så vad inhandlades? Ett par korta ljusbruna skjorts och ett par stuprör och färgen var rätt svår att placera i färgskalan, men efter mycket snack på affären så blev det tillslut korall, jag som älskar färgen korall!

Jag kom på en sak igår som jag fortfarande inte har kommit på ett vettigt svar ännu, lyssna.
När solen skiner och hela malmö springer runt i sommarkläder. Långa eller korta, sitter,står, går och ligger överallt, rätt normalt!  Men när en pundarna ligger utslagen på en gräsmatta mitt i stan och ser halvt livlösa ut. Då var frågan, hur vet man att han njuter i vårsolen eller att han bara är full som ett as?! Nu är det sommar så skit i vem som är full eller inte men svaret på min fråga då?

Torsdagen började med en uppringning från jobbet, när jag såg Huks Fluks på displayen fick jag en chock. ÄR JAG SEN?!?! Näheru jag skulle in och jobba två timmar tidigare, gör inget för mig. Mer klirr och mindre fritid. När jag ser mig själv i spegeln ser jag Selma Lagerlöf i ögonen än min egen ögonfärg! Jag vill juh så mycket och inget är for free..

Tog tåget in till K-hamn i mina nya skjorts som jag kommer trivas bra i i sommar;). Ordnade upp det sista med banken och sen började mina nio timmar i stress, alla ropar, skriker och knäpper med fingrarna. Att just folk knäpper med fingrarna gör mig lite bitter gaah jag är ingen hund!
Restaurangen var halv full fram till kvälleningen då det var fullt både ute och inne, roligt men jätte jätte stressigt. Jag och söta lilla emma tog ena sidan ihop och det gick kanon bra och några svenskar frågade efter en av mina kommentarer vart jag kom ifrån och när jag sa fyra mil utanför gävle så skrek en tjej HOFORS, ja skrek jag tillbaka men kom snabbt på att jag just sagt att jag kom från stället som måste vara Sveriges tråkigaste plätt, så jag ändrade mig snabbt till Torsåker, som inte inte längre är så mycket bättre efter den hemska Englahistorian. Sjuka jävel!


- ÄR DET INTE SKÖNT ATT VARA SMAL?

Så skrek en medelålders "bredare" tant vid bussen efter mig imorse, det kändes bra haha..



image283



                                                                                                                                                                                     ...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej ;)
hoppas du haft en bra dag.
hade varit kul om du deltog i mian tävlingar
se länkar på senaste inlägget
www.enlitentax.blogg.se

2008-05-09 @ 02:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0