amerikanska muffins



Favorit i repris, ett annat recept men ändå rätt lika, men jag älskar juh muffins så himla mycket. så spela roland!



Amerikanska muffins-

                     4 dl vetemjöl
1 3/4 dl socker
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
1 dl kakao
175 g mörk eller ljus choklad efter smak
1 ägg
3 dl mjölk
1 dl olja



Sätt ugnen på 175°C. Blanda samman mjöl, socker, bakpulver, vaniljsocker, salt och kakao. Rör om och blanda väl. Vispa ihop ägg, mjölk och olja i ca 1 minut med elvisp. Rör ner äggvispet i mjölblandningen. Rör till en jämn smet. Fördela smeten i en smord muffinsplåt eller i pappersformar för Amerikanska muffins. Fyll dem lite mer än hälften. Ställ på stora chokladbitar på högkant och tryck ner dem lite, lite försiktigt så att inte all choklad hamnar i botten utan i mitten när muffinsarna gräddas (det sjunker ner). Grädda 20-25 min i mitten av ugnen, om du använder små muffinsformar ca 15 min.


Dom har fått MVG  av många så nu återstår det bara att se vad jag själv tycker, älskar juh amerika så varför skulle jag inte älska deras muffins?;) gillar du USA som jag?


 
image134
 



image133



enjoy!



                                                                                                                               ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0