Sammanfattning

Det är natt och jag bara väntar och väntar och väntar, jag vet att det kommer att hända.. Vänta ni bara..
Sen förra tisdagen har det hänt mycket i min och malmös värld. Det har varit personalmöten, stor fighter med ryssen jag hyr rum av vilket har gjort att jag väntar på att min två månaders uppsägningstid går ut och jag kan skaffa en lägenhet över sommaren. Sounds good, bara jag slipper att någon som inte känner mig lägger sig i för mycket, så bort med tassarna Maruschka!

Vad har mer hänt / händer? En del shopping (som jag inte alls har råd med, hihi), en bääbis kamääääl som inte är riktigt hundra och äter glass med främlingar haha och det som händer som fan nu är mitt nya jobb. Helt underbart!

Jag börjar inse att restaurangen är finare än vad som tidigare lyckats tryckas in i min skalle, även om ingenting är som på Operakällaren.. Alla mina nya kollegor är i samma ålder som mig själv, jätte söta och redan är många av alla av allt folk mina vänner;) Som en familj precis som på operan men det gick tio ggr fortare.

Männsikor i köket och servisen från 6 olika länder, som ni förstår 6 olika språk. jihoo. Vi pratar engelska och gör det även med danska gäster om jag inte förstår när det är liiiite för mycket gröt i halsen eller om jag just har pratat engelska med köket och går snabbt över till gästerna igen. Min känsla just nu är kanon och det känns underbart att jag bara på sex dagar känner mig "hemma" och jag älskar att jag får beröm av dom "lite högre", vem gör inte de? haha. Jag är den enda tror jag med serveringsutbildning alla de andra pluggar och kör på bra för att vara amatörer, förutom "Kina". Dagens obehagliga - jag hör mina kollegor pratar på danska i mitt huvud hela tiden och jag tänker smått på danska, är jag sjuk i huvudet nu?

Jag jobbade idag, tiden gick med slow motion steg och kina dök aldrig upp. Så jag, emil anton och freddy fixade lunchserveringen ihop, inga gäster till en början och smack så var det 20-30 pers som skrek sen kom det 15 demostranter och ooops där flög morötter och ja anton var trött. Sen våldtog jag honom, det var inte jag haha.
Efter jobbet strosade jag runt på ströget och letade efter jobbarkjol och ballerinaskor (lite annorlunda om man jämför med Ok och jag gillart) , jag letade så länge att jag missade både första och andra tåget och när det hade gått 4 timmar var jag hemma. Städat lite, väntat. Tid usch och förseningar gaaaaah.. Det finns mer att skriva men det får jag göra sen för nu har jag väntat klart, nu kommer det dalahästar!





 image267       image267





                                                                                                                                                          ...



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej Klara! Ser att du trivs där nere :) Skitkul! Vå får spåna lite mer på idén sen ;) Puss!

2008-04-22 @ 12:31:40
URL: http://disapernilla.blogg.se
Postat av: mika

hörru bruden! jag vill veta vad som händer när nere, uppdatera! puss :*

2008-05-01 @ 19:51:40
URL: http://accumulative.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0